Smarowidła kanapkowe - jak je zrobić?

Kanapki to niekwestionowane królowe polskich śniadań. Są proste w przygotowaniu, pożywne i smaczne. Jemy je prawie codziennie, jednak każdego może dopaść śniadaniowa rutyna. Jak jej się nie dać, a zjeść pożywny i smaczny posiłek? Oto propozycje naszych użytkowników

Smarowidła kanapkowe - jak je zrobić?

Fot. 123RF/Picsel

Bez śniadania ani rusz - to hasło, powtarzane nam od dziecka jak mantra, jest głęboko zakorzenione w naszej świadomości. Pierwszy poranny posiłek to jednocześnie pierwszy solidny zastrzyk energii na cały nadchodzący dzień.

Dlaczego śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia?

Noc to czas, w którym mamy pełne prawo do całkowitego odpoczynku. Kiedy jednak już się obudzimy, każda część naszego ciała oczekuje zastrzyku energii do działania. Organizm w czasie nocnego odpoczynku ciężko pracuje, aby pozwolić nam się zregenerować. Dlatego liczy na to, że rankiem dostarczymy mu odpowiedniej dawki energii i podwyższymy poziom glukozy. Świadomie rezygnując ze śniadania możemy mieć pewność, że już w godzinach przedpołudniowych odczujemy zmęczenie, osłabienie, spadek nastroju.

W jakich godzinach powinniśmy zjeść śniadanie?

Zjedzenie śniadania ponad dwie godziny po przebudzeniu ma podobne skutki, jak jego pomijanie. Jeśli po raz kolejny złościmy się w pracy bez powodu albo nie jesteśmy w stanie wykonać powierzonego na zadania - zastanówmy się, jak tego dnia wyglądało nasze śniadanie, bo być może właśnie w tym tkwi źródło problemu. Specjaliści zalecają zjedzenie śniadania w przeciągu pierwszej godziny po przebudzeniu.

Z czego powinno się składać odpowiednio zbilansowane śniadanie?

Przede wszystkim, przygotowując śniadanie powinniśmy pamiętać, że odpowiednio zbilansowany posiłek sprzyja pracy mózgu i korzystnie wpływa na poprawę koncentracji oraz pamięć. Śniadanie powinno dostarczyć naszemu organizmowi 20-25% całodobowej energii, pod względem kaloryczności będąc drugim po obiedzie posiłkiem (500-700 kcal). Jego wartościowość zagwarantują nam:

- węglowodany złożone - pełnoziarniste pieczywo, otręby, płatki owsiane
- nienasycone kwasy tłuszczowe - ryby, dobrej jakości margaryny
- białko - mleko, jogurt, twaróg, sery, jaja
- warzywa i owoce.

Kreatywność przy komponowaniu śniadań i kanapek może być wręcz nieograniczona. Oczywiście największą wyobraźnię mają nasi użytkownicy, dlatego dzisiaj przedstawiamy wam ich pomysły na pyszne i zdrowe pasty kanapkowe, które urozmaicą wasze śniadania.

 

1. Smarowidło jajeczne

Fot. Gregorhspeed na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

Absolutna klasyka wśród domowych „smarowideł". Dodatek świeżego szczypiorku nada wyrazistości delikatnym jajkom, a kanapki błyskawicznie znikną z talerza.

2. Wiosenne smarowidło

Fot. Dolcevita-in-my-kitchen na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

Pełna witamin i wartości odżywczych, a do tego niezwykle smaczna. Warto przygotować ją wieczorem, a rano zrobić pyszne śniadanie w mgnieniu oka.

3. Pasta z dużą ilością białka dla aktywnychPasta z dużą ilością białka dla aktywnych

Fot. Lulinka na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

Jeżeli potrzebujecie dużego zastrzyku energii, ta pasta jest dla was. Treściwe składniki zaspokoją apetyt największego łasucha i pozwolą zapomnieć o głodzie na długie godziny.

4. Pasta z soczewicy i suszonych pomidorów

Fot. Kulinarneprzygody na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

Propozycja dla miłośników wytrawnych potraw. Suszone pomidory nadają jej śródziemnomorskiego charakteru, a świeży koperek przyjemnie chrupie podczas jedzenia.

5. Pasta fasolowa ze słonecznikiem

Pasta słonecznikowa

Fot. ElMar na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

Bardzo ciekawa propozycja dla miłośników zdrowego odżywania. Pełna odżywczych składników i zdrowych tłuszczów. Wymaga wcześniejszego przygotowania, ale efekt jest wart zachodu.

6. Pasta z awokado

Fot. Oldfork na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

Minimum wysiłku, maksimum smaku. Pyszne i sycące śniadanie, które możemy przygotować w kilka minut. Dzięki użyciu awokado, nie musimy dodawać majonezu, co znacząco wpływa na walory zdrowotne tej pasty.

7. Pasta z ciecierzycy

Pasta z ciecierzycy

Fot. Agnieszkacrow na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

Zdrowy, wegetariański zamiennik smalcu. Pełnia smaku bez zbędnych kalorii i zagrożenia wysokim cholesterolem. Dodatek kaszy gryczanej sprawia, że pasta ma niezwykle przyjemną fakturę.

8. Paprykowa pasta z makreli z czosnkiem niedźwiedzim

Paprykowa pasta z makreli z czosnkiem niedźwiedzim

Fot. Futka na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

Kolejna propozycja dla miłośników ryb. Nietypowe połączenie, które zadowoli nawet największego głodomora. Pełne zdrowych składników odżywczych i niezwykłego aromatu, który gwarantuje czosnek niedźwiedzi.

9. Pasta z fasoli i szparagów

Pasta z fasoli i szparagów

Fot. Kardamonovy na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis kliknij w zdjęcie

Zielona bomba witaminowa. Delikatna w smaku, jest doskonałą propozycją nawet dla wybrednych. Warto poświęcić trochę czasu na jej przygotowanie, na pewno się nie zawiedziemy.

10. Pasta twarogowa

Pasta twarogowa

Fot. Annawk na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

Klasyk w niecodziennym wydaniu, a do tego świetny sposób na kulinarny „recykling". Wasi bliscy na pewno będą zaskoczeni kiedy wyjawicie im tajny składnik tego przepisu.

Zobacz, jak łatwo możesz zarabiać ze Smakerem. Kliknij!

Zarabiaj na swoich przepisach!