Osiem pomysłów na lekkie śniadanie

Bez śniadania ani rusz – to hasło, powtarzane nam od dziecka jak mantra, jest głęboko zakorzenione w naszej świadomości. Pierwszy poranny posiłek to jednocześnie pierwszy solidny zastrzyk energii na cały nadchodzący dzień.

Osiem pomysłów na lekkie śniadanie

Fot. 123RF/Picsel

Ważne, by zawsze o nim pamiętać, spożywać je regularnie, w odpowiedniej formie i zrównoważonych proporcjach. Dlatego warto zadać sobie kilka pytań i dowiedzieć się, jak wygląda nasze podejście do śniadań. Czy jest prawidłowe, czy może przyda się mały rachunek sumienia, bo jednak wciąż należymy do grona osób, które zapominają o tym najważniejszym posiłku?

Dlaczego śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia?

Noc to czas, w którym mamy pełne prawo do całkowitego odpoczynku. Kiedy jednak już się obudzimy, każda część naszego ciała oczekuje zastrzyku energii do działania. Organizm w czasie nocnego odpoczynku ciężko pracuje, aby pozwolić nam się zregenerować. Dlatego liczy na to, że rankiem dostarczymy mu odpowiedniej dawki energii i podwyższymy poziom glukozy. Świadomie rezygnując ze śniadania możemy mieć pewność, że już w godzinach przedpołudniowych odczujemy zmęczenie, osłabienie, spadek nastroju.

W jakich godzinach powinniśmy zjeść śniadanie?

Zjedzenie śniadania ponad dwie godziny po przebudzeniu ma podobne skutki, jak jego pomijanie. Jeśli po raz kolejny złościmy się w pracy bez powodu albo nie jesteśmy w stanie wykonać powierzonego na zadania - zastanówmy się, jak tego dnia wyglądało nasze śniadanie, bo być może właśnie w tym tkwi źródło problemu. Specjaliści zalecają zjedzenie śniadania w przeciągu pierwszej godziny po przebudzeniu.

Zobacz, jak łatwo możesz zarabiać ze Smakerem. Kliknij!

Zarabiaj na swoich przepisach!

Czego nie jeść na śniadanie?

Jednym z najgorszych śniadaniowych wyborów są... płatki śniadaniowe, ale tylko niektóre. Chodzi o płatki smakowe, kolorowe, czekoladowe, czyli te, które najwięcej miejsca zajmują na półkach i są tak uwielbiane przez dzieci. Zawartość cukru w takich przysmakach jest mniej więcej taka sama jak w słodkich batonikach - sięga ponad 50 proc.! Czego więc lepiej unikać na śniadanie? Są to m.in.:
- kolorowe/smakowe płatki śniadaniowe
- parówki
- pieczywo tostowe
- tanie pasztety
- serki topione

Z czego powinno się składać odpowiednio zbilansowane śniadanie?

Przede wszystkim, przygotowując śniadanie powinniśmy pamiętać, że odpowiednio zbilansowany posiłek sprzyja pracy mózgu i korzystnie wpływa na poprawę koncentracji oraz pamięć. Śniadanie powinno dostarczyć naszemu organizmowi 20-25% całodobowej energii, pod względem kaloryczności będąc drugim po obiedzie posiłkiem (500-700 kcal). Jego wartościowość zagwarantują nam:

- węglowodany złożone - pełnoziarniste pieczywo, otręby, płatki owsiane

- nienasycone kwasy tłuszczowe - ryby, dobrej jakości margaryny
- białko - mleko, jogurt, twaróg, sery, jaja
- warzywa i owoce.

Aby ułatwić wam poranki, przygotowaliśmy zestaweienie najciekawszych, śniadaniowych pomysłów naszych użytkowników. Dzięki nim, wstawanie będzie znacznie łatwiejsze.

1. Szakszuka

Fot. Kardamonovy na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

2. Płatki jęczmienne z malinami

Fot. FoodSafari na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

3. Omlet z warzywami

Fot. HabibiChi na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

4. Awokado zapiekane z jajkiem

Fot. Gregorhspeed na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

5. Pasta jajeczna z wędzonym twarogiem

Fot. Kolorowyprzepisownik na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

6. Owsianka z gruszkami i rodzynkami

Fot. Kardamonovy na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

7. Muffiny jajeczne

Fot. Kasiek189 na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

8. Zapiekane jajka z mozzarellą i warzywami

Fot. Kasiek189 na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

Weź udział w Wielkim Konkursie Urodzinowym.

Co miesiąc nowa szansa na nagrody!

Komentarze do artykułu (1)

MARIOLA23 05 czerwca
bleblanie,to dla tych co nie pracują. Po godzinie od wstania to jadę do pracy, nie mówiąc już o przygotowaniu... Czytaj całość »
bleblanie,to dla tych co nie pracują. Po godzinie od wstania to jadę do pracy, nie mówiąc już o przygotowaniu takich śniadań.Ciekawe czy umielibyście napisać dla kogoś kto wstaje o 5.00 i zaczyna pracę o 7.00, a dojazd zajmuje ok.50 min.