Orzechy – sposób na pożywną przekąskę

Przed nami jesienna szaruga i krótsze dni. Brak słońca odbiera energię i chęć do działania. A przecież właśnie teraz, kiedy rozpoczął się rok szkolny, są one nam najbardziej potrzebne.

Orzechy – sposób na pożywną przekąskę

Fot. 123RF/Picsel

W tym wymagającym, jesienno - zimowym okresie, warto więc pamiętać o zdrowej, zrównoważonej diecie, bogatej w składniki mineralne i witaminy, wpływające na pamięć, koncentrację oraz aktywność. Kiedy brakuje czasu, a posiłki spożywane są w przerwie między zajęciami, warto mieć pod ręką pożywne przekąski - takie jak np. orzechy.

Aktywny tryb życia często nie sprzyja dbaniu o dietę. Posiłki przygotowywane są w pośpiechu albo spożywane naprędce. Najmłodsi natomiast zapominają o drugim śniadaniu i w czasie kilkuminutowej przerwy sięgają po słodkie batony. Sposobem na zmianę nawyków jest wprowadzenie do codziennego menu orzechów. Uczniowie powinni sięgać przede wszystkim po orzechy włoskie, które są źródłem fosforu, potasu i magnezu, a także witaminy E. Potas wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, fosfor pomaga w utrzymaniu zdrowych kości, a magnez przyczynia się do zmniejszenia uczucia znużenia i zmęczenia. Dodatkowo, witamina E pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym. Orzechy włoskie możemy zapakować uczniowi na drugie śniadanie w dowolnej formie - jako przekąskę prosto z paczki lub dodatek do sałatki z warzywami czy owocami.

Przekąski w postaci orzechów warto mieć pod ręką również w domu. Tu poza orzechami włoskimi sprawdzą się również znakomicie orzechy laskowe, macadamia, pecan, brazylijskie czy fistaszki. Z pomocą tych ostatnich możemy przygotować również sycące masło orzechowe - które posłużyć nam może, jako słony dip. Wybierając przekąski w formie orzechów, postawmy na te w wygodnych, poręcznych opakowaniach. Marka KRESTO ma w ofercie orzechy w opakowaniach już od 100 g, dzięki czemu z łatwością zapakujemy je do szkolnego plecaka czy torebki.

Źródło: materiały prasowe