Kasza na śniadanie, obiad i kolację

Kasze goszczą na polskich stołach od bardzo dawna. Jak się okazuje, są one na tyle uniwersalnym produktem, że możemy serwować je na śniadanie, obiad, kolację a nawet deser.

Kasza na śniadanie, obiad i kolację

Fot. 123RF/Picsel

Kasze coraz częściej zaczynają gościć na naszych stołach. Do niedawna chętniej sięgaliśmy po ryż, makaron lub ziemniaki, jednak w ostatnich latach znacznie częściej wybieramy produkty, którymi zajadali się nasi dziadkowie. Warto zadbać, aby różnego rodzaju kasze stały się istotnym elementem naszej codziennej diety, gdyż są one nie tylko smaczne, ale również wyjątkowo zdrowe.

Reklama

W jaki sposób kasza wpływa na zdrowie?

Należy pamiętać, iż kasze są cennym źródłem wielu witamin i składników odżywczych. Ich liczba i proporcje mogą zmieniać się w zależności od rodzaju kaszy, jednak większość z nich zawiera sporą dawkę żelaza, manganu, miedzi, kwasu foliowego oraz silnych antyoksydantów. To właśnie dzięki nim zapobiegają chorobom układu krążenia, wzmacniają organizm oraz przyspieszają oczyszczanie go z toksyn. Naukowcy wskazują również, iż spożywanie kasz może wiązać się z obniżeniem poziomu cholesterolu we krwi oraz wyregulowaniem ciśnienia.

Dodatkowo, kasze zawierają sporą ilość błonnika, dzięki czemu sprawiają, że szybciej i dłużej czujemy się najedzeni. Ponieważ są niskokaloryczne, warto włączyć je do diety, gdy zmagamy się ze zbędnymi kilogramami.

Reklama

W jaki sposób włączyć kasze do codziennej diety?

Kasze są na tyle uniwersalnym składnikiem, iż możemy zajadać się nimi niemal o każdej porze dnia. Z ich wykorzystaniem przygotujemy zarówno dania wytrawne jak i słodkie.

Kasza gryczana idealnie sprawdzi się w roli dodatku do wyrazistych sosów i gulaszy. Możecie również przygotować z niej aromatyczne kotleciki lub placuszki. W podobny sposób można wykorzystać niedocenianą kaszę jęczmienną. W przypadku sałatek i lekkich przekąsek doskonale sprawdzi się nieco zapomniany bulgur lub kasza kuskus.

Do dań słodkich świetnie nadaje się kasza jaglana, która ma mniej wyrazisty smak i jest prostsza w obróbce. Mieląc ją możecie przygotować dietetyczne naleśniki lub ciasta do złudzenia przypominające tradycyjne serniki. Dodając do kaszy jaglanej owoce i jogurt, bez trudu przygotujecie smaczne i sycące śniadanie dla całej rodziny.

Jeśli brakuje wam pomysłów na dania z kaszami, skorzystajcie ze sprawdzonych przepisów naszych użytkowników, którzy bardzo często sięgają po te produkty. Oto niektóre z ich propozycji.

 

1. Śniadaniowa kasza manna

Fot. Kate85 na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.


2. Chleb z kaszą gryczaną

Fot. Fafiatko na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.


3. Placki z jabłkami i kaszą kuskus

Fot. Fafiatko na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.

 

4. Jaglanka z bananem i cynamonem

Fot. Patusia5 na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.

 

5. Kurczak z kaszą gryczaną

Fot. Agafia na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.

 

6. Sałatka z kaszą bulgur i hummusem

Fot. Szefowa-kuchni na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.

 

7. Pomidory faszerowane kaszą

Fot. Leopard28 na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.

 

8. Kotlety z kaszą gryczaną

Fot. Leopard28 na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.


9. Kokosowe ciasto z kaszą bez pieczenia

Fot. Srk76 na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.


10. Jaglany pudding

Fot. Jagodzianka17 na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.

 

Zobacz, jak łatwo możesz zarabiać ze Smakerem. Kliknij!

Zarabiaj na swoich przepisach!