Jak włączyć siemię lniane do diety?

Siemię lniane to niedoceniany produkt o zaskakujących właściwościach zdrowotnych. Włączenie go do codziennej diety może przynieść nam same korzyści. Tylko jak to zrobić?

Jak włączyć siemię lniane do diety?

Fot. 123RF/Picsel

Siemię lniane zdecydowanie wyróżnia się na tle innych nasion. Wszystko to za sprawą zawartych w nim kwasów tłuszczowych, witamin oraz składników odżywczych. To właśnie one sprawiają, że zaledwie 2-3 łyżki siemienia dziennie wystarczą, aby nasz organizm zaczął lepiej funkcjonować.

Dlaczego warto jeśc siemię lniane?

Te niepozorne ziarenka stanowią cenne źródło zdrowych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, dzięki którym obniżamy poziom złego cholesterolu, a podnosimy wskaźnik tego dobrego. W ten sposób możemy znacząco zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia oraz zawałów serca. Istnieją badania, wskazujące, że nienasycone kwasy tłuszczowe mają właściwości przeciwnowotworowe oraz spowalniają starzenie się komórek naszego ciała.

Jednak zawartość omega-3 to nie jedyna zaleta ziaren lnu. Wytwarzane przez nie substancje śluzowe i oleiste doskonale nawilżają śluzówkę dróg oddechowych oraz osłaniają ściany przewodu pokarmowego. W związku z tym, ich spożywanie szczególnie zaleca się osobom cierpiącym na chorobę wrzodową lub uciążliwy, suchy kaszel.

Osoby, które włączyły siemię lniane do swojej diety, zwracają uwagę na jego odchudzające właściwości. Jak się okazuje, spożywanie nawet niedużej ilości tych magicznych ziarenek może pomóc nam zrzucić zbędne kilogramy. Wszystko to za sprawą zawartego w nich błonnika, który zapewnia prawidłową perystaltykę jelit. Ziarna lnu wywołują w nas wrażenie sytości, przez co zmniejsza się prawdopodobieństwo, że będziemy podjadać między posiłkami.

Pobierz aplikację smaker

Siemię lniane w codziennym jadłospisie

Sposobów na jedzenie ziarenek lnu jest bardzo wiele. Popularną formą jest mielenie ich i dodawanie do różnych posiłków, takich jak owsianki, jogurty lub sałatki. Ponieważ związki w nich zawarte bardzo szybko się utleniają, warto poświęcić kilka chwil na własnoręczne zmielenie siemienia np. w młynku do kawy. W ten sposób mamy pewność, iż czerpiemy z niego wszystko to, co najlepsze.
Jeśli chcesz włączyć siemię lniane do swojego codziennego jadłospisu, skorzystaj ze sprawdzonych przepisów naszych użytkowników. Oto niektóre z ich propozycji.

 

1. Wegetariańskie nuggetsy

Fot. Hajduczek-naturalnie na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie


2. Pełnoziarniste bajgle

Fot. DoprawioneF na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie


3. Sałatka z ciecierzycą i serkiem wiejskim

Fot. Kardamonovy na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

4. Chleb gryczany z siemieniem lnianym

Fot. Futka na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

5. Krakersy z siemieniem lnianym

Fot. Kasia-P na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie


6. Koktajl ananasowy

Fot. Beata1978 na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

7. Brukselka z siemieniem

Fot. Kardamonovy Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

8. Sałatka z pieczarkami i siemieniem lnianym

Fot. Justa_Kitchen na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

9. Pierś z kurczaka z czerwonym ryżem

Fot. Kardamonovy na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

Zobacz też: Najbogatsze supermodelki. Niewiarygodne ile zarabiają!