Chipsy z warzyw – chrupiąca przekąska z piekarnika

Siadasz przed telewizorem, wybierasz kolejny odcinek serialu i właśnie skończyły się chipsy! Zdrowe chipsy warzywne to niskokaloryczna przekąska i lepszy zamiennik do chrupania, niż oblane tłuszczem chipsy cebulowe. Sprawdź, jak łatwo zrobić domowe chipsy warzywne!

Chipsy z warzyw – chrupiąca przekąska z piekarnika

Fot. 123RF/Picsel

Chipsy cebulowe, paprykowe, fromage, a nawet bekonowe! Półki w sklepach uginają się od nadmiaru paczek z chipsami. Niestety, zawierają one nawet 30% oleju! Duża paczka chipsów potrafi dostarczyć tyle kalorii, co dwa duże obiady. Ciężko zrezygnować z tak pysznej przekąski. Chipsy są tanie, smaczne i chrupią! Jeśli zapraszasz znajomych na maraton filmowy lub organizujesz grilla na działce - zaserwuj miseczki z kolorowymi warzywami!

Reklama

Chipsy ziemniaczane

Przygotuj 4 średniej wielkości ziemniaczki, sól morską, 2 łyżki masła i 1 łyżkę tymianku lub rozmarynu. Ziemniaki umyj pod wodą i wyszoruj ostrą gąbką. Pokrój na plasterki o szerokości 1 mm lub 2 mm, posyp solą, ziołami, następnie wysmaruj masłem lub oliwą. Na blaszce ułóż papier do pieczenia i wysyp talarki. Piecz w piekarniku w 220 stopniach C przez 10 minut. Im cieńsze będą plasterki, tym szybciej zrobią się rumiane i chrupiące! Jeśli preferujesz słodszą odmianę, zamiast ziemniaków wykorzystaj bataty. Oprósz je solą i słodką papryką.

Chipsy z marchewki

Obierz 3 marchewki i pokrój w cienkie plasterki. Wrzuć do miski, polej oliwą i posyp przyprawami - solą i ziołami. Rozłóż marchewkę na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 15-20 min. Twój organizm podziękuje Ci, że zamiast kalorycznych chipsów z marketu, dostanie zdrowszą alternatywę!

Chipsy z buraka

Umyj 3 buraki, obierz ze skórki i pokrój w cienkie plasterki. Rozłóż warzywa na blaszce, dodaj odrobinę oliwy i posyp ulubionymi przyprawami. Mogą to być zioła prowansalskie, oregano, bazylia, pieprz, sól. Piecz przez 40 minut w 150 stopniach. Podaj skropione octem balsamicznym.

Chipsy z selera

Seler obierz, umyj i osusz. Pokrój w cienkie plasterki lub paski wedle uznania. Ułóż seler na blaszce, posyp słodką papryką, imbirem i solą. Na koniec polej delikatnie oliwą z oliwek. Piecz 15 min w 180 stopniach.


Reklama

 

Dodatki do chipsów

Jeśli chipsy warzywne wydają się zbyt zdrowe i ciężko Ci się do nich przekonać, schrup talarki w dipie! Chipsy ze sklepu posiadają sporo soli, tłuszczy, są kaloryczne i niezdrowe. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że zjada się niewinne parę ziemniaczków. Wystarczy zerknąć na skład chipsów, by przekonać się, że 100 g chipsów to prawie 600 kcal! Skoro chipsy warzywne to jedynie warzywa i przyprawy, skuś się na sosy śmietankowe, koperkowe, czosnkowe lub paprykowe! Dip czosnkowy do chipsów: 2 serki topione, 3 łyżki majonezu, 3 ząbki czosnku, 3 łyżki jogurtu naturalnego, bazylia, sól i pieprz. Serek pokrój na małe kawałki i wrzuć do miseczki. Dodaj majonez, jogurt, obrany czosnek przeciśnięty przez praskę, posiekaną bazylię. Całość wymieszaj, dopraw solą i pieprzem. Chipsy umieść w miskach, a dip w małych pojemnikach. Ofertę na tanie miseczki znajdziesz w sklepie Fabryka Form.