Ciasta na Wielkanoc

Rozstrzygnięcie konkursu: Zrób prezent ukochanej osobie!

Mamy zaszczyt ogłosić laureatów konkursu, w którym do wygrania było 5 voucherów na romantyczną kolację, do warszawskiej restauracji Punta Prima.

Bardzo dziękujemy za wszystkie nadesłane do nas zgłoszenia. Wybór zwyciezców nie był prosty ponieważ przesłaliście Panstwo do nas mnóstwo wspaniałych zgłoszeń. Po długiej wymianie zdań i spostrzeżeń postanowiliśmy, że nagrody powędrują do:

Pana Mikołaja K.

"Dania na romantyczną kolację powinny być lekkie, smaczne i pełne afrodyzjaków. Atmosfera jest równie ważna co menu. Aby stworzyć naprawdę miły nastrój, sprzyjający zbliżeniu dwóch osób, na stole ustawiam duże świece, a na meblach kilka małych. Włączam spokojną muzykę, przygotowuję kieliszki do wina, składam finezyjnie serwetki, no i zabieram się do gotowania. Krewetki, podobnie jak inne owoce morza, uznawane są za najlepsze afrodyzjaki. Sam casanova na śniadanie zajadał się nimi w wielkich ilościach. Aby zyskać względy mojej ukochanej i zapewnić nam wieczór pełen uniesień na danie główne wybieram czarne tagliatelle z krewetkami i warzywami. Klasyczny makaron zastępuję świeżym, dodatkowo działającym na zmysły, czarnym kolorze. Podaję go z najlepszej jakości krewetkami i świeżymi warzywami. Danie wymaga odrobinę przygotowań, ale dla mojej drugiej połówki wszystko co najlepsze!"

Pani Izabelli P.

"Każda kobieta marzy o idealnej twarzy, nieskazitelnej cerze, figurze modelki, boskim biuście i życiu w wyższej sferze. A ja marzę tylko o crostini z kozim serem, świeżą szałwią i figowym dżemem a reszta to dla mnie pestka, bo nieszablonowa ze mnie czterdziestka! Do tego podałabym białe wino i ścisnęłabym jego dłoń, bo gdy weźmie pierwszą porcję będę mogła już z całą pewnością powiedzieć - mój ci on! ;)"

Pani Alicji S.
"Bardzo lubię kuchnię środziemnomorską za jej lekkość, bogactwo smaków i aromatów. Dla mojego narzeczonego zaproponowałabym następujące menu:
1) przystawka: bruschetta z pomidorami, mozzarella, oliwą z oliwek i świeżą bazylią;
2) zupa: minestrone
3) główne danie: tagliatelle z kwiatami cukinii i szafranem
4) deser: Tort Cassata alla Siciliana oraz aromatyczna kawa Moja propozycja menu, to zestawienie lekkich potraw, które zachwycą każde, nawet najbardziej wymagające podniebienie. Wybrałam potrawy, które bardzo lubię i które według mnie są poniekąd wizytówką kuchni śródziemnomorskiej. Poza tym chciałam, żeby moje menu było atrakcyjniejszą wersją typowego polskiego jadłospisu. Poczynając od bruschetty, która z powodzeniem wyautyje porannego tosta, poprzez minestrone (ulepszona wersja zupy jarzynowej), a zakończywszy na tagliatelle z kwiatami cukinii i szafranem. Potrawa nie ma "polskiego odpowiednika", ale to nietypowe, kulinarne wykorzystanie kwiatów cukinii urzekło mnie podczas wakacji na Sycylii. A na zakończenie posiłku - tradycyjny deser: kawałek tortu i filiżanka aromatycznej kawy. "

Pana Sławka K.
"Tarte pomidory z serem mozzarella na grzankach z bagietki podsmażanej na oliwie i listkiem bazylii! Dlaczego ? Bo Ją Kocham!
Dlaczego właśnie takie danie? Nawet nie znam jego nazwy! Ona poznała je na Malcie, kiedyś mnie nim uraczyła - jest genialne w swojej prostocie i przepyszne. Ona bardzo często wraca pamięcią do tamtej wycieczki i zawsze mówi, że ten smak będzie jej się kojarzył z Maltą. Widzę Szczęście w Jej oczach, gdy o tym mówi. Ja chcę Ją uszczęśliwiać, ale obecnie nie możemy sobie pozwolić na wyjazd na Maltę, więc za każdym razem gdy wypada słoneczny poranek w niedzielę, przyrządzam jej właśnie takie danie. Jest w tym drugie dno, bo chyba jest to jedyne danie z kuchni śródziemnomorskiej, któremu jestem w stanie podołać! Myślę, że Ona dobrze o tym wie, ale skrzętnie to ukrywa. Dla mnie najważniejsze jest Jej Szczęście !"

Pani Magdy
"Spędzaliśmy wakacje we Włoszech. Spanie pod namiotem, w plecaku śpiwory i mapa, podróż pociągiem trasą Wenecja-Florencja-Siena-Rzym. W Wiecznym Mieście spędziliśmy najwięcej czasu, śpiąc na campingu na obrzeżach, zwiedzając całymi dniami, od czasu do czasu robiąc wycieczkę na pobliskie plaże. To nasz ulubiony sposób odpoczynku: dużo wrażeń, za niską cenę, ale w imię przygody! A jak tanio, to oczywiście samodzielne gotowanie. Najmilej wspominam ten wieczór... Zrobiłam zakupy na Campo de Fiori: świeże czarne oliwki, sałata, pomidory, włoski parmezan, tuńczyk, pesto z bazylii. Do tego, już w markecie, białe wino. I świeży melon na deser. Po całodziennym zwiedzaniu wsiedliśmy w popołudniową kolejkę i pojechaliśmy na plażę do Lido di Ostia. Z kupionych składników przyrządziłam sałatkę, którą delektowaliśmy się popijając wino i podziwiając zachód słońca. Dodam, że w tym dniu mój ukochany odkrył, że prawdziwe oliwki (nie tak jak te ze słoika), w środku posiadają pestkę, a nie marynowaną paprykę:) Spotkało nas jednak małe rozczarowanie: nie pomyśleliśmy, że do otworzenia melona przydałby się nóż... na szczęście nasz deser uratowali Portugalczycy, tak jak my spędzający ten wieczór na plaży, którzy mieli przy sobie cały niezbędnik piknikowy, w tym nóż. To był piękny dzień! A taką sałatkę często przyrządzam na specjalne okazje w domu, niestety, warzywa już nie tak soczyste, a tuńczyk z puszki, ale i tak jest pyszna. A On od tamtych"

Gratulujemy zwycięzcom. Vouchery do wykorzystania w warszawskiej restauracji Punta Prima prześlemy pocztą.