Tłusty czwartek - co zamiast pączków?

Dziś tłusty czwartek :D Jakimi słodkościami możemy zastąpić pączki? Poniżej kilka pysznych propozycji dla tych, którzy nie obawiają się kalorii oraz tych, którzy stawiają na zdrowe, ale równie smaczne i energetyczne łakocie.

Tłusty czwartek - co zamiast pączków?

  1. WANILIOWE CIASTECZKA ZE SKWAREK Zaczniemy mocno kalorycznie i przeniesiemy się w cudowne smaki dzieciństwa za sprawą ciasteczek ze skwarek. Takie ciasteczka piekła moja Babcia oraz Mama. Zawsze nam smakowały! Do tej pory kiedy je jem, przypominam sobie te pyszne chwile. Ciasteczka są bardzo kruche i niezwykle pyszne. Ich smak jest jedyny w swoim rodzaju i warto choć raz je przygotować. Świetnie smakują z kawą, a także ciepłym kakao. Możemy przygotować je w wersji waniliowej, ale także orzechowej, bądź kokosowej :)

    zdjęcie do  etapu porady
  2. BROWNIE Z KREMEM MASCARPONE Druga propozycja to moje ulubione ciasto czekoladowe czyli mocno wilgotne i gliniaste brownie. To jest wyjątkowe, bo w środku znalazły się orzechy nerkowca, a na wierzchu delikatny krem z serka mascarpone, posypany wiórkami z mlecznej czekolady. Każdy kęs brownie dodaje nam energii, poprawia samopoczucie, łagodzi napięcie i rozpieszcza nasze kubki smakowe, a wszystko to dzięki zawartej w nim gorzkiej, wartościowej dla naszego zdrowia czekoladzie, która wspomaga produkcję dopaminy w organizmie (neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za nasz dobry nastrój). Mimo, iż ciasto jest dość kaloryczne to wszystkie te właściwości wynagradzają nam nadmiar kalorii :).

    zdjęcie do  etapu porady
  3. CZEKOLADOWY TORCIK MUSOWY Słodkości ciąg dalszy :) W roli głównej ponownie czekolada. Ten deser przyniesie cudowne doznania smakowe oraz dostarczy dużej dawki endorfin. W połączeniu z filiżanką latte, można odpłynąć w kulinarne niebo. Przepis na ten deser jest prosty i błyskawiczny w przygotowaniu. Jeśli przygotujemy go wcześnie rano to już po kilku godzinach będziemy cieszyć się jego smakiem.

    zdjęcie do  etapu porady
  4. DESER JOGURTOWY Z MANGO, GRANOLĄ I FIGĄ A teraz kilka lżejszych, mniej kalorycznych, ale równie pysznych propozycji. Gorąco polecam deser jogurtowy z granolą, musem z mango, świeżą figą i miodem piniowym o łagodnym i aksamitnym smaku. Kocham takie zdrowe desery, które często wybieram na drugie śniadanie. Dodają mi mnóstwo energii i cudownie rozpieszczają kubki smakowe :D Taki deser możemy również przygotować na drugie śniadanie do pracy. Pamiętajmy wtedy, aby granolę dodać tuż przed zjedzeniem, aby pozostała chrupka.

    zdjęcie do  etapu porady
  5. RAW POWER PROTEIN BALLS Kolejna propozycja to energetyczne kuleczki ze świeżych daktyli z dodatkiem białka serwatkowego. Uwielbiam takie zdrowe i słodkie przekąski, ponieważ dostarczają mi solidnej dawki energii. Często sięgam po nie przed treningiem lub kiedy czuję, że brakuje mi mocy.

    zdjęcie do  etapu porady
  6. CZEKOLADOWE CIASTO Z CUKINII (FIT) Ciasto z cukinii w polewie z czekolady proteinowej skradło moje serce. Jest pyszne i mocno czekoladowe. To idealna słodka przekąska, która dostarczy mnóstwo pozytywnej i zdrowej energii. Jest proste i szybkie w przygotowaniu, ale smakuje wspaniale - jest delikatne, wilgotne i naprawdę bardzo szybko znika! :D

    zdjęcie do  etapu porady
  7. CIASTECZKA OWSIANO - KOKOSOWE Z CHIA Ostatnia propozycja to błyskawiczne w przygotowaniu, mięciutkie i niesamowicie pyszne ciasteczka owsiane, które pokochają mali i duzi smakosze. Świetnie sprawdzą się na deser oraz jako energetyczna przekąska w ciągu dnia.

    zdjęcie do  etapu porady
  8. Wszystkie przepisy znajdziecie w profilu Futki na Smaker.pl

avatar Autor: Futka

Komentarze do porady (4)

Świetny zestaw:)
Futka 13 lutego
:)
konhambos 18 lutego
Bardzo mi sie podoba ten zestaw. Jest tu troche wspomnien z dziecinstwa i cos, co teraz bardzo lubie.
zobacz wszystkie komentarze*

*Przejdziesz do wersji klasycznej

Polecane przepisy

zobacz więcej przepisów
0
dodaj do ksiazki
facebook