Pomysły na zdrowe i pyszne śniadania

Śniadanie to dla mnie najważniejszy posiłek dnia. Odkąd mam dzieci, tym bardziej przywiązuję wagę, aby rozpoczęły dzień od zbilansowanego, zdrowego i energetycznego posiłku. Oczywiście musi to być również pyszny posiłek:). Trudne wyzwanie, zwłaszcza, gdy jest się pracującą Mamą, nie zawsze mającą czas na spędzanie całego poranka w kuchni. Na szczęście, mój nienormowany czas w pracy, umożliwia mi od czasu do czasu na komfort leniwego rozpoczęcia dnia, przygotowania wyjątkowego śniadania, spokojnego wypicia kawy i przeczytania ciekawej książki... Problem pojawia się w te dni, gdy musze wstać po piątej, by o 6.30 wybiec nieprzytomna z domu do pracy. Nie ma opcji żebym wyszła z domu bez śniadania, bowiem niezależnie od tego, o której godzinie się budzę, mój mózg przesyła do mojego żołądka wiadomość: "Jesteśmy głodni!!! I potrzebujemy kawy!!!". Bez śniadania więc ani rusz. Moje dzieci są chyba tą przypadłością obciążone genetycznie, bowiem ich pierwsze słowa po obudzeniu, to wcale nie: "Cześć Mamo!", ale podobnie jak u mnie: "Jestem głodna...Co na śniadanie?". I tak codziennie... Chyba tylko w celu skomplikowania mi życia, moje dzieci nie chcą jeść "normalnych śniadań", więc odpada opcja: "parówki, kanapki, itp.". Odpada też opcja słodkich płatków z mlekiem - tym razem przeze mnie i moje "zdrowe i zbilansowane" podejście do odżywiania. Nie ma więc szans na rozpoczęcie dnia od katapulty z cukru. Sytuacja podbramkowa? Wcale nie... Opracowałam system zdrowych, pysznych i zbilansowanych śniadań - dla dorosłych i dla dzieci. Dla tych, co mają duuużo wolnego czasu o poranku i dla tych, których poranki są szybkie, szalone i pełne poczucia braku kontroli nad swoim życiem:).Kto ma dzieci, ten nie potrzebuje wyjaśnień:). Przede wszystkim, musimy zaplanować śniadania na cały tydzień. I odpowiednio je zbilansować. Przykładowo: trzy razy w tygodniu śniadanie na słodko, cztery razy w tygodniu śniadanie wytrawne. W ramach trzech śniadań na słodko można przygotować: owsiankę, placuszki, naleśniki - na różne sposoby. W ramach śniadań wytrawnych można przygotować: omleta z warzywami, grzanki z pastą z awokado albo pastą jajeczną, jajecznicę ze szpinakiem, szakszukę, domowe hot-dogi. Drugim etapem planowania jest dopasowanie przygotowania śniadania do ilości czasu, którym dysponujemy. Jeżeli wiem, że rano nie będę miała wystarczająco dużo czasu na przygotowanie śniadania, to robię szybkie placuszki albo naleśniki wieczorem. I rano tylko je odgrzewam. W przypadku placuszków, czy racuszków, dodatkowym plusem jest fakt, iż mogę je zapakować dziecku do szkoły jako drugie śniadanie. I oczywiście sobie - do kawy w pracy:). Muszę się w tym miejscu przyznać, że jestem wielką fanką różnego rodzaju placuszków - bowiem "przemycam" w nich mnóstwo odżywczych i zdrowych składników. Dodaję więc zmielone orzechy, owoce, płatki owsiane, jaglane, kasze, ryż. Mieszam różnego rodzaju mąki, białe sery i suszone owoce. Jest to naprawdę wspaniałe pole do popisu, a dzieci uwielbiają placuszki w każdej postaci. Przedstawiam Wam moje propozycje śniadań.

Pomysły na zdrowe i pyszne śniadania

  1. Racuszki z serkiem mascarpone i owocami - nie znam dziecka ani dorosłego, który się oprze takiemu śniadanku:)

    zdjęcie do  etapu porady
  2. Naleśniki - z serem białym, z owocami, z musem owocowym...wszystko zależy od gustu kulinarnego i kreatywności.

    zdjęcie do  etapu porady
  3. Placuszki z płatkami owsianymi i bananami - mmm...pycha...smakują zarówno na ciepło, jak i na zimno.

    zdjęcie do  etapu porady
  4. Jajecznica - to zawsze dobre, szybkie i zdrowe rozwiązanie:). Tu z grzybkami leśnymi.

    zdjęcie do  etapu porady
  5. Jajka sadzone na szpinaku z czosnkiem - również proste, szybkie i jakże pyszne rozwiązanie.

    zdjęcie do  etapu porady
  6. Szakszukę już znacie z mojego profilu - jest trochę czasochłonna, więc przygotowuję ją tylko w weekendy.

    zdjęcie do  etapu porady
  7. Owsianka - można ją przygotować z dowolnymi składnikami: suszonymi lub świeżymi owocami, orzechami, mlekiem, jogurtem, serkiem homogenizowanym, cynamonem, miodem...

    zdjęcie do  etapu porady
avatar Autor: DoktorGosia

Komentarze do porady (1)

SprytnaChochla 21 października
Wszystko piękne i kolorowe!

Polecane przepisy

zobacz więcej przepisów
1
dodaj do ksiazki
facebook