Pestka awokado jako zdrowa przyprawa

Wysuszona pestka awokado nadaje się jako dodatek do sałatek, kanapek, koktajli oraz soków wyciskanych.

Pestka awokado jako zdrowa przyprawa

  1. Wysuszona pestka awokado nadaje się jako dodatek do sałatek, kanapek, koktajli oraz soków wyciskanych. Wykorzystywana jest również do przyrządzania herbat i naparów. Pozostałe fusy można po wypiciu herbaty również spożyć.

  2. Zalety: Naturalnym zjawiskiem jest ciemnienie pestki, ponieważ zawiera ona bardzo dużo antyoksydantów. Te ostatnie odpowiedzialne są za niszczenie nadmiaru wolnych rodników wywołujących choroby nowotworowe i choroby układu krążenia*. Poza tym pestka awokado jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego, który wspomaga i reguluje układ pokarmowy. Wady: Każdy organizm inaczej reaguje na garbniki, które obecne są w pestkach awokado i nadają jej gorzkiego smaku. Najlepiej spróbować małej porcji po wysuszeniu (max. pół łyżeczki), żeby wykluczyć ewentualne problemy z nadwrażliwością.

avatar Autor: biodika

Komentarze do porady (1)

ErJot 19 stycznia
Dla mnie to ciekawostka. Jedyny sposób w jaki wykorzystywałam pestkę awokado to sadziłam w doniczce:)

Polecane przepisy

zobacz więcej przepisów
2
dodaj do ksiazki
facebook