Jak przyspieszyć metabolizm

Parę wskazówek, które poprawią Twój metabolizm.

Jak przyspieszyć metabolizm

  1. PICIE ODPOWIEDNIEJ ILOŚCI WODY - NAJLEPIEJ CHŁODNEJ Dlaczego akurat zimna spytacie? Najprościej tłumacząc to dlatego, że organizm musi ogrzać tę wodę i przy tym spala więcej kalorii. Tak samo, jak jest Wam zimno, wtedy szybciej tracicie energie, bo organizm wykorzystują ją do ogrzania. Nie zapominamy oczywiście o odpowiedniej ilości spożywania wody w ciągu dnia. Przyjmuje się, że jest to średnio dwa litry.

  2. ODPOWIEDNIA ILOŚĆ BIAŁKA W DIECIE Zawsze ludzie się mnie pytają i dziwą, dlaczego jem tyle mięsa, ryb, twarogu i jajek. Odpowiedź jest bardzo prosta - między innymi dla zwiększenia metabolizmu. Organizm musi się trochę napracować, aby wydobyć energię z pożywienia, a w szczególności białka, które kosztuje go nawet 10 razy więcej niż w przypadku węglowodanów czy tłuszczów. Białko i zawarte w nim aminokwasy są ekstremalnie aktywne metabolicznie. Żaden inny składnik odżywczy nie ma aż takiego wpływu na nasz metabolizm.

  3. WITAMINY Witaminy z grupy B - dostępne w produktach zbożowych, drożdżach, wołowinie, rybach, nabiale, orzechach (już wiecie, dlaczego wcześniej pisałam o białku). Wpływa ona również na prawidłowe funkcjonowanie tarczycy, która będąc w złym stanie potrafi zrujnować metabolizm. Kolejna przydatna jest witamina D - odpowiedzialna za kości, jak i za nasze samopoczucie w tym stres. Naturalnie ta witamina występuje w słonecznej pogodzie, dlatego poza okresem letnim, warto sięgnąć po dodatkową suplementację tej witaminy.

  4. MNIEJ STRESU W sytuacjach stresowych nasz organizm zaczyna produkować tzw. hormon stresu, czyli kortyzol. Przyczynia się on m.in. do podniesienia poziomu glukozy we krwi. Gdy taki stan utrzymuje się zbyt długo, podniesiony poziom glukozy hamuje metabolizm tkanki tłuszczowej. Dlatego, jeśli to możliwe, starajmy się unikać sytuacji stresowych oraz nauczmy się, jak zapanować nad stresem.

  5. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Z NACISKIEM NA TRENING SIŁOWY Samo chodzenie na spacery oczywiście sprawi, że ruszymy metabolizm ze stanu uśpienia, lecz na krótką chwilę. W celu maksymalnego zwiększenia np. podczas odchudzania musimy pilnować, aby dostarczać organizmowi konkretną dawkę treningu. Mowa o cardio, jak i siłowym. Tkanka mięśniowa jest o wiele bardziej aktywna od tkanki tłuszczowej, dlatego wykonując trening z ciężarami jesteś w stanie efektywniej przyspieszyć proces spalania tłuszczu niż samym cardio. A przy treningach musimy dbać o stawy (stąd suplementacja wit. D punkt wyżej) oraz zapewniać odpowiednią ilość białka mięśniom. Wszystkie punkty łączą się ze sobą jak widzicie..

  6. PRZYPRAWY Od teraz przyrządzając posiłki czy kawę lub herbatę nie będziecie dodawać tylko szczypty przyprawy a dość sporą ilość. Zaprzyjaźnijcie się z ostrym przyjacielem chilli, słodkim cynamonem (najlepiej cejlońskim), aromatycznym imbirem czy słoneczną kurkuma. Wszystkie te przyprawy sprawnie podkręcają metabolizm.

  7. KOFEINA I ZIELONA HERBATA Kawa i zielona herbata świetnie sprawdzają się w tej roli. Spożywana przed treningiem zwiększy wytrzymałość oraz pozwoli na efektywniejsze podkręcenie metabolizmu. Oczywiście nie można przesadzać z ilością kawy, a napojów energetycznych (oczywiście są wyjątki) nie polecam w ogóle. Na rynku sportowym są specjalne tabletki czy shoty z odpowiednią dawką kofeiny i odpowiednio dobranymi składnikami dla osób które nie spożywają kawy.

  8. ODPOWIEDNIA ILOŚĆ SNU Nic tak nie zwalnia metabolizmu, jak nieprzespana noc. Wtedy prawie wszystkie wytyczne są automatycznie skreślone. Nie zjesz, bo nie masz apetytu, nie ćwiczysz, bo nie masz siły, nawet na spacer. Kawa daje ci tylko poprawę na chwilę, a potem jest tylko gorzej. Zapominasz ze zmęczenia pić wodę...i po co tyle kłopotów, jak wystarczy się wyspać. Jak to tylko możliwe kładź się spać o regularnych porach i spij przynajmniej 6 godzin.

  9. REGULARNE SPOŻYWANIE POSIŁKÓW Jeśli to tylko możliwe, rozplanujcie sobie swoje posiłki o stałych porach. Nic tak nie rozwala metabolizmu, jak głód. Lepiej jeść 4 posiłki mniejsze niż 3 ogromne. Przerwy między posiłkami powiiny też być w podobnych odstępach czasowych, dzięki czemu metabolizm będzie utrzymywany cały czas na wysokich obrotach.

avatar Autor: Kasiek189

Polecane przepisy

zobacz więcej przepisów
3
dodaj do ksiazki
facebook