Jak obniżyć poziom „złego” cholesterolu LDL

Zbyt wysokie stężenie cholesterolu LDL występuje u ponad połowy dorosłych Polaków – wśród ok. 6 mln jego stężenie jest tak wysokie, że wskazane jest podjęcie leczenia.

Jak obniżyć poziom „złego” cholesterolu LDL

  1. DIETA Największy wpływ na cholesterol ma oczywiście dieta. Dużo się słyszy, że niekorzystnie wpływa spożywanie jajek. Prawda jest taka, że 2 godziny po spożyciu on wzrasta, ale potem spada. Warto łączyć je z produktami, które obniżają poziom złego cholesterolu: ◾ Jajka z pomidorami lub sałatą Te produkty działają zasadowo i odkwaszają organizm. Np. jajecznica z pomidorem, sałatą, rzeżuchą czy szczypiorkiem. ◾ Pasta z awokado Zamiast majonezu warto postawić na tłuszcze nienasycone, które skutecznie zbijają zły cholesterol. Np. jajka faszerowane pastą z awokado! Gwarantuję, że posmakujecie w takim duecie. ◾ Chleb z dużą ilością ziaren Najlepszy zestaw na śniadanie to pieczywo ze słonecznikiem, pestkami dyni, siemieniem lnianym czy płatkami owsianymi. Błonnik skutecznie walczy ze zbyt wysokim cholesterolem. ◾ Oliwa i olej rzepakowy Oliwa i olej rzepakowy posiadają zdrowe kwasy tłuszczowe, które obniżają cholesterol. Dodawaj do sałatek oliwę i smaż na oleju rzepakowym. ◾ Kefir i chudy twaróg Zawierają bakterie kwasu mlekowego, które wiążą cholesterol i następnie go usuwają z organizmu. Chcąc skutecznie obniżyć zły cholesterol, najlepiej stosować się do powyższych wskazówek. Trans tłuszcze oraz nasycone, cukry proste oraz zbyt dużo alkoholu to potężny wróg, który w wygranej walce niestety skończy się np. miażdżyca.

  2. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Sport powoduję, że wzrasta nam poziom dobrego cholesterolu, czyli HDL. Ponadto pomagają w zmniejszeniu masy ciała i zwiększają skuteczność leczenia zaburzeń lipidowych. Zaleca się stosować zasadę 3 x 30 x 130, która polega na podejmowaniu aktywności fizycznej minimum trzy razy w tygodniu po około 30 minut, tak by puls uderzał około 130 razy w ciągu minuty. Pamiętajcie, aby przed każdym wysiłkiem fizycznym zrobić rozgrzewkę. Dla początkujących polecam: ◾ dłuższe spacery ◾ marsze z kijkami (nordic walking) ◾ jazdę na rowerze ◾ aerobik ◾ pilates ◾ basen

  3. RZUĆ PALENIE Palenie tytoniu to czynnik ryzyka rozwoju miażdżycy. Czasem tylko dlatego, że pacjent nie przestał palić, nie można u niego obniżyć poziomu cholesterolu do zadowalających wartości. Wiem, że jest to temat dość ciężki, ale dla chcącego nic trudnego. Jeśli na szali leży nasze zdrowie, które jasno przedstawia złe wyniki, warto rzucić ten nałóg. Pamiętajcie, że rzucenie palenie wpłynie na CAŁY organizm z wielkim plusem. Sama jestem tego przykładem, bo nie palę już ponad 2 lata i czuje się z tym świetnie!

  4. Podsumowując, należy robić badania krwi przynajmniej raz w roku, aby sprawdzić jak miewa się nasz cholesterol. Jeśli znajdziecie się w sytuacji gdzie poziom LDL jest wyższy od HDL zacznijcie wdrażać w życie powyższe zasady. W ostateczności włączcie do leczenia leki przepisywane od specjalisty. Pamiętajcie, że zbyt duży poziom „złego” cholesterolu zagraża Twojemu zdrowiu i nie można go bagatelizować!

avatar Autor: Kasiek189

Polecane przepisy

zobacz więcej przepisów
0
dodaj do ksiazki
facebook